Parca pe zi ce trece apar tot mai multe meserii noi, cu denumiri in limbi straine. Cu toate acestea, pentru aproape fiecare dintre acestea exista si un sinonim in limba romana, pentru ca toti oamenii sa poata intelege despre ce meserie este vorba sau cu cine trebuie sa comunice, in cazul in care se afla intr-o astfel de situatie.
Un astfel de exemplu este si meseria de business analyst sau analist de afaceri, o functie care este tot mai populara in companiile mari si dezvoltate, dar care poate fi de mare ajutor si celor mici, care isi doresc sa se dezvolte.
Cu ce se ocupa un business analyst?
Pentru a intelege pe deplin rolul unui business analyst trebuie sa se inteleaga si analiza afacerilor. Desi exista multe definitii ale analizei de afaceri, se poate spune ca este o disciplina al carei obiectiv este de a crea valoare in cadrul unei organizatii prin evaluarea proceselor interne si a tuturor factorilor legati de eficacitatea sau performanta acesteia.
Cele mai citite articole
Deoarece nu este un proces unic, ci mai degraba o abordare integrata si personalizata, bazata in primul rand pe fapte si rezultate concrete, numai un analist de afaceri cu expertiza concreta si validata ar trebui sa intervina intr-o companie. Pentru a deveni un astfel de profesionist este important sa se urmeze un curs business analyst, in care sa se invete in ce consta aceasta meserie si cum poate fi practicata cu succes.
Prin urmare, analistul de afaceri este implicat in gestionarea proiectelor de tehnologie a informatiei, lucrand impreuna cu managerul de proiect. Principalul rol al celor doi profesionisti este acela de a analiza cerintele de afaceri inainte de a demara un proiect, munca analistului de afaceri constand insa in identificarea, definirea, analiza si apoi documentarea nevoilor de la originea unui proiect.
Altfel spus, un business analyst foloseste fapte si cifre pentru a evalua procesele, pentru a determina cerintele de afaceri si pentru a oferi consultanta partilor interesate de rang inalt. Analistii de afaceri IT trebuie sa identifice oportunitatile de transformare digitala si apoi sa foloseasca datele pentru a arata cum tehnologia poate crea valoare pentru afacere.